آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

نکات کوتاه راجع به مک

Expose: مک دارای امکانی به نام اکسپوز هست که تمام پنجره ها رو همزمان به صورت thumbnail نشون می ده تا شما بتونید پنجره ی دلخواهتون رو براحتی انتخاب کنید. مثال: چندپنجره باز کنید. کلید مربوط به اکسپوز رو بزنید و با کلیک برروی پنجره ی مورد نظر اون رو فعال و بزرگ کنید.

کلید اکسپوز در کامپیوترهای مختلف می تونه متفاوت باشه: F9، fn+F9، cntrl+up.

برای دیدن تمام کلیدهای مربوط به اکسپوز به این بخش مراجعه کنید:

system preferences->keyboard->mission control


Start-up applications: در مک براحتی می توانید کنترل اپلیکیشن هایی که موقع بالا امدن سیستم عامل بطور خودکار اجرا می شوند را بدست بگیرید. به این بخش مراجعه کنید:

system preferences->users(or accounts)->(username)->login items

دقت کنید که ممکن است لازم باشد این بخش را unlock کنید تا بتوانید تغییرات لازم را ایجاد کنید. برای این کار روی شکل قفل کلیک کرده و پسورد ادمین را وارد کنید.


حرکت بین applicationها با یک کلید: شاید دوست داشته باشید همانند ویندوز بتوانید براحتی بین applicationها حرکت کنید. برای این کار کلید command را نگه داشته و با کلید tab بین اپلیکیشن های در حال اجرا حرکت کنید.


لغت نامه ی مک: مک دارای یک لغت نامه است. هر کلمه ای را که بخواهید برای شما ترجمه می کند. کافی است روی کلمه کلیک راست کرده و look up in dictionary را انتخاب کنید. اگر از ماوس پد استفاده می کنید، همچنین می توانید با دوباره کلیک سه انگشتی روی کلمه معنی کوتاه آن را همانجا ببینید!


پیدا کردن یک عکس در کوتاهترین زمان: مک دارای امکان مرور سریع عکس هاست. یک پوشه که در آن عکسهای فراوان دارید باز کنید. سپس command+Y یا گزینه ی quick viewer را از بالای پنجره ی فایندر انتخاب کنید. عکسها به صورت عمودی به ردیف ظاهر می شوند. با کلیدهای چپ و راست می توانید بین عکسها به سرعت حرکت کنید. همچنین اگر از ماوس پد استفاده می کنید می توانید با حرکت دو انگشت به چپ و راست بین عکسها حرکت کنید. اگر از ماوس بلوتوث اپل استفاده می کنید با حرکت یک انگشت به چپ و راست همین کار را می توانید انجام دهید.


برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد