آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

اول شنیدن و صحبت کردن رو یاد بگیرید فقط

یک نکته راجع به یادگیری زبان:

امروز یه مقاله می خوندم که نوشته بود زبان رو باید به صورت طبیعی یاد گرفت. مثل روشی که بچه ها یاد می گیرن. چند نکته ی اساسی رو در یادگیری صحبت کردن زبان بیان کرده بود: روزی فقط یک درس نیم ساعتی یاد بگیرید، آن هم از افرادی که native صحبت می کنند و اول شنیدن و صحبت کردن رو یاد بگیرید و در اون مدت اصلا روی نوشتن و خواندن کار نکنید. سعی کنید با پیش بینی کردن یاد بگیرید. یعنی وقتی کسی با شما صحبت می کنه پیش بینی کنید که چی می خواد بگه و این به یادگیری زبان شما خیلی کمک می کنه.


یک متدولوژی یادگیری صحبت کردن با افراد یک کشور هست که با روزی نیم ساعت، در مدت ده روز، و فقط با گوش کردن (در راه یا هرجایی)، به شما این قدرت رو می ده که بتونید با لهجه ی عالی تمام نیازهای روزمره تون رو در یک کشور دیگه برآورده کنید. هر زبان این روش در چهار سی دی گنجانده شده که با قیمت ده دلار از این سایت قابل خریده. (البته نه در ایران...)

http://www.pimsleurapproach.com/


اما رمز این روش اینه که کلمات بسیار کلیدی که در مکالمات روزمره استفاده می شه رو در درسها گنجانده و با تکیه بر اصول یادگیری صحبت کردن به شما اعتماد به نفس کافی رو برای صحبت کردن با دیگران می ده.


من تا حدی با این روش موافقم. خود ما سالهای زیادی رو صرف یادگیری زبان انگلیسی کردیم که این نشانه ی نادرست بودن روش یاد دادن زبان در مدارس و آموزشگاههای ماست. 


نظرات 1 + ارسال نظر
صبا سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:50 ق.ظ http://aarefane.blogfa.com/

salam
ba in nazareton movafegham
faghat az shoma soali hast
man kam mishnavam ba navar ha amozeshi seda ha ro khub daryaft nemikonam
aya shoma ketabi darin ke tosh talafoz neveshte bashe?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد