آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

۲۶ دی ماه

- ایران همچنان امریکا، بریتانیا و اسرائیل را مسئول ترور احمدی روشن می داند. امریکا و بریتانیا هرگونه اتهامی را رد کرده اند، اسراییل اما سکوت کرده است. یکی از مقامات اسرائیلی گفته است هرچند من هیچ اطلاعاتی راجع به این ترور ندارم اما برای آن یک قطره اشک هم نمی ریزم!


- خیلی ربطی به این بخش ندارد اما با افتخار، فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه ی گلدن گلوب مربوط به برترین فیلم خارجی را از آن خود کرد. اصغر فرهادی بعد از دریافت این جایزه از همه ی مردم ایران تشکر کرد.


-قطر از سایر کشورهای عربی درخواست کرد برای مقابله با حمله دولت سوریه به غیرنظامیان نیرو بفرستند. اما بشار اسد امروز فرمان عفو عمومی را صادر کرد! گفته می شود این اقدام او برای آرام کردن اوضاع است و اولین بار نیست که از این ترفند استفاده می کند!


جالب ترین مقاله ی سیاسی که امروز خواندم:

- مصطفی رحیمی، شاید نخستین فردی باشد که با جمهوری اسلامی مخالفت کرد و گفت جمهوری باید مطلق باشد، اسلامی بودن آن مخالف اصل دموکراسی است. او حکومت سوسیال دموکرات را بهترین نوع دموکراسی مدرن می داند(حکومت فعلی بسیاری کشورهای موفق از جمله کانادا). او کپیتالیسم(سرمایه داری) و کمونیسم را نیز مخل دموکراسی می داند. او دو هفته قبل از پیروزی انقلاب در روزنامه آیندگان مقاله خود را تحت نامه ای به رهبر انقلاب منتشر کرد. روزنامه آیندگان در همان اوایل انقلاب توقیف شده و مصطفی رحیمی دستگیر و زندانی شد!

واقعا اگر ایران چنین روشنفکرانی سی سال پیش داشته است... چگونه مردم ایران از فهم اصلی ترین نکته که معنای واقعی دموکراسی است، بعد از سی سال، این چنین عقب افتاده اند؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد