آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

soy, eres, es

هستم، هستی، هست. (که بعد از مبتدا و قبل از صفت می آیند.)

Soy alto. قدبلند هستم.

No soy bajo. کوتاه قد نیستم.(no قبل از فعل ربطی می آید.)

Eres hombre. تو یک مرد هستی.

Él es rico. او(مذکر) ثروتمند است.

Ella es anciana. او(مونث) پیر است.


jo, usted, Él, Ella

من، تو، او(مذکر)، او(مونث)


El, La 

آن(مذکر)، آن(مونث)


بسیاری از انواع کلمات در اسپانیول دارای جنس هستند. از جمله صفت هایی که آخرشان o(مذکر) یا a(مونث) است.

مثال: آن مرد پیر است: Él hombre es anciano.

آن زن پیر است: La mujer es anciana.


زیرنویس: دو ال پشت سر هم ی تلفظ می شه مثل Ella که خوانده می شه Eyya یا Egya

زیرنویس۲: ñ نی تلفظ می شه مثل niño که تلفظ می شه niniyo.

زیرنویس۳: برای تایپ حروف صدادار مثل é با کیبورد اسپنیش، از کلیدهای [ و ] و سپس حرف مورد نظر باید استفاده کنید.


لیست کلمات جدید که امروز یاد گرفتم:

joven, anciana, rico, pobre, muchacho, muchacha

جوان، پیر، ثروتمند، فقیر، پسر، دختر

نظرات 1 + ارسال نظر
سحر چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام فلفل جونی،ببخش یه چند روزی نبودم سرعت اینترنت هم که بهتر دیگه حرفی ازش نزنم...نمیدونم اینا دیگه چه بلایی میخوان سرمون بیارن...
رفتم اون کلید طلایی رو خریدم انقدر ذوق کردم،چقد خوب شد گفتی بم فلفلی

سلام سحرجون نگرانت شده بودم. خوب شد اومدی.
کلید طلایی ات مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد