آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

آنچه یاد می گیرم

چیزهایی که یاد می گیرم رو اینجا می نویسم

مصاحبه ی بسیار شنیدنی

مهمترین خبر امروز مربوط به مصاحبه ی یک ماه پیش محمدجواد لاریجانی با شبکه msnbc برنامه ی morning joe و در مقابل چهار مرد سیاست آمریکا ست که حقیقتا به سختی با صحبت های منطقی و درستش شکستشون می ده. راز موفقیت لاریجانی در این مصاحبه به نظر من اینه که اول حق باهاشه و ثانیا اطلاعاتش خیلی بیشتر از رقباشه. برای هر سوالی آماده است و به دور از حرکات بچگانه ای مثل خندیدن به دیگران یا عصبانی شدن، با سعه ی صدر و اعتماد به نفس خیلی محکم صحبت می کنه. خلاصه ی این مصاحبه اینجا هست:

http://www.youtube.com/watch?v=Unby99wa9gA


موضوع بحث انرژی هسته ای ایران هست و جالب اینجاست که رقبای آقای لاریجانی وقتی هیچ مدرکی دال بر فعالیت های نظامی هسته ای ایران ندارند که ارائه بدند متوسل به عوض کردن موضوع بحث مثل متهم کردن ایران به بزرگترین تروریست دنیا(!!!!!)، بسته بودن درهای ایران به روی خارجی ها، دستگیری امریکایی ها بدون دلیل در ایران(امریکایی هایی که بدون ویزا و غیرقانونی در مرز ایران دستگیر شدن!!)، کمک ایران به حماس و حزب الله (و عنادش با اصرائیل رو نسبت می دن به تعصب مذهبی ایرانیان) و رابطه ی بد ایران با همسایه هاش. (واقعا اینها چه ربطی به موضوع بحث که انرژی هسته ای ایران هست داره؟)


و جالب اینجاست که اصرائیل که به یه ملت بی گناه تحمیل شده و فعالیت های هسته ای نظامی اش بر همه آشکاره رو آمریکا حمایت همه جانبه می کنه! اونوقت ایران که عضو MPT هست و یه کشور مستقل و برحق برای خودش هست و فعالیت های نظامی هسته ای ش (اگرم باشه، خدا عالمه کسی چه می دونه شاید واقعا باشه) با هیچ سندی به اثبات نرسیده اینقدر متهم به فعالیت های تروریستی می شه. 


سوال من از امریکایی های عزیز اینه که در طول تاریخ اسم هیچ ایرانی ای در لیست FBI اومده؟؟ طی چه سند و مدرکی ایران رو به تروریست بودن محکوم می کنند؟ امریکا که با نیروهای نظامی اش در تمام مرزهای ایران داره ایجاد خطر می کنه، از پاکستان و افغانستان در شرق گرفته تا عراق و خلیج فارس، آمریکایی که از اصرائیل که عضو هیچ سازمان صلح طلبی نیست و این همه به مردم فلسطین و لبنان جنگ تحمیل کرده حمایت می کنه، چطور اینطور به ایران گیر داده؟؟ و به چه جراتی ایران رو بزرگترین تروریست معرفی می کنه در حالی که اگه لیست تروریست ها رو در سایت اف بی آی چک کنی خیلی ها عرب هستند! عربهای عربستان و غیره! اونوقت این کشورها از آمریکا ویزای نامحدود ورود تا پایان اعتبار پاسپورتشون می گیرند!!!!! باورتون نمی شه خودتون سایت اف بی آی رو چک کنید:

http://www.youtube.com/watch?v=Unby99wa9gA

من اسم چند تاشون رو اینجا می نویسم: انس ال لیبی، رمدان عبدالله محمد صلاح، احمد ابراهیم المقسالی... 

آمریکا با عربستان و مصر سابق (حسنی مبارک) رابطه ی دوستانه ای داره. و حتی به حسنی مبارک پول می داد که از اصرائیل حمایت کنه و مرز غزه رو بسته بود که مردم(!!) مردم عادی با زن و بچه بدون آب و غذا مونده بودند و حتی کشتی ای که ترکیه فرستاده بود رو منهدم کردند... چه کسی جواب این همه ظلم مسلم رو می ده؟ چه کسی اصلا راجع بهش سوال می کنه؟؟

اونوقت ذهن مردم امریکا رو به شدت به ضد مسلمانها و به ویژه ایرانیها تخریب کردند که افسر لب مرز بازرسی وسایل شخصی ایرانیها رو حق مسلم خودشون می دونند و اگه بهشون اعتراض کنی می گن اگه ما بریم ایران همین کارو باهامون نمی کنند؟؟؟ 


واقعا آیا اگه یه امریکایی به صورت قانونی و با ویزا بره ایران آیا دولت کاری باهاش داره؟ آیا دفتر خاطراتشو می خونن لب مرز؟؟ آیا اس ام اس های موبایلشو چک می کنند؟! آیا سن و درآمد و شغل برادر و خواهرشو ازش می پرسن؟؟ (والا اگه کسی سراغ داره که یه امریکایی قانونی وارد ایران شده باشه و کاری بهش داشتن بگه)


یه برنامه ی بسیار ساده راجع به زندگی روزمره ی مسلمونا در آمریکا ساخته شده بود، یه عده ای اعتراض کردند که این داره مسلمونها رو آدمای معمولی نشون می ده و نشون نمی ده که چقدر آدمهای خطرناکی هستند و چه ایده های رادیکالی دارند!!!! اینطور ذهن آمریکایی ها رو نسبت به مسلمانها تخریب کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
آلبالو سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:12 ق.ظ

متاسفانه تبلیغات داره همه کاری در دنیای امروز میکنه. به نظر من همه ما باید سعی کنیم که حتی در حد خیلی کوچیک تغییر را ایجاد کنیم.
آمریکا را همه میشناسن که چه کشور به درد نخوریه و هیچ کس هم دل خوشی ازش نداره خودت که میدونی چقدر این کانادایی ها ازش متنفرن.

آره دقیقا تبلیغاته که داره به خرد مردم داده می شه و متاسفانه مردم هم هیچ مدرک و سندی بر چنین تبلیغات بی اساسی طلب نمی کنند. آره من تصمیم گرفتم تمام تلاشم رو برای آگاه کردن مردم بکنم. وقتی یه نفر تصورات غلطش از ایران رو با قاطعیت بیان می کنه ازش مدرک بخوام و بهش بگم که اینا همش تبلیغات غلطه.
نه آمریکا کشور مهمیه. سومین کشور پرچمعیت دنیا، دارای اراضی بسیار و در بسیاری زمینه ها از جمله اقتصاد، علوم و دانشگاهها، و حتی آب و هوا و منابع طبیعی حرف اول رو در دنیا می زنه. اما حکومتش دامنه ی طمعش رو در همه جای دنیا و از جمله خاور میانه گسترش داده و ول کن معامله هم نیست. همین کانادایی ها هم گلی به سر ما نزدند. سیاسیونشون موقع انتخابات مظلوم نمایی می کنند و موقع عمل از تحریم ها حمایت می کنند. چنین حکومت هایی فقط به دنبال منافع خودشون هستند. جایی که اقامت یه دانشجوی دکترا رو به خاطر سرطانی که چهار سال بعد از ورود به کانادا تشخیص داده می شه در آخرین مراحل ریجکت می کنند.
مردم از همه جا بی خبر دنیا و حتی خود امریکایی ها هم حرف سیاسیون رو باور می کنن که ایران تروریسته یا برای مردم سایر کشورها ایجاد خطر می کنه و بنابراین اجازه می دن هرنوع تحریمی به ملت بی گناه ایران وارد بشه. هیچ کس نپرسید بعد از ده یازده سال به سر عراقی که هیچ انرژی هسته ای و تجهیزات نظامی (برخلاف ادعاشون) توش پیدا نکردند چه آمد؟ بر سر افغانستان و تروریست هاش چه آمد؟ بر سر مصر چه داره میاد؟ مردم فلسطین چه می کنند؟ همه توجهشون فعلا به ایران جلب شده و فعالیت های می گن هسته اش! و هرگونه تحریم و جنگ رو بر ایران روا می دونند!
همان کانادایی ها هم اگر دعوتشون کنی بیان ایران می گن ما توی ایران احساس امنیت نمی کنیم! ما رو دستگیر و زندانی می کنن! مردمش خطرناکن! فعالیتهای تروریستی اونجا زیاده! به ما اصلا ویزا نمی دن! و یک عالمه افکاری که هیچ مبنایی پشتش نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد